Deelnemende scholen: Architectuur-belevingsverslag voor CKV-1

CC Schaersvoorde/  SG Groenewald/  Dr.Nassau-college/  dr. F. H. de Bruijne lyceum/ Almende College/ Koning Willem I College / Erfgooyers college in Huizen

Naam: 

 School en Klas: 

  Jouw e-mail adres:   (als je geen e-mail adres hebt, niets invullen)
School/docent(e) Maak een keuze
 Naam van de culturele activiteit: 

Dit verslag kun je alleen maken als je het gebouw(en) in het echt gezien hebt en moet binnen 14 dagen na afloop verstuurd worden. Deze activiteit kan deel uitmaken van een excursie. 

A.- Hoe of via wie/wat kwam je op de hoogte van dit gebouw?

In je kunstdossier moet je hier toegangkaarten, folders, recensies van de activiteit, foto's en dergelijke toevoegen.

Voor het beantwoorden van de volgende kijkvragen raadpleeg je een kijkwijzer architectuur.

 1.-Wat zie je. hoe verhoudt het gebouw zich met de omgeving?

2.-Wat zie je: welke materialen vallen op? (Kies een of meer)

3.-Wat zie je: wat is de grondvorm van het gebouw?

4.- Wat zie je? Hoe verhoudt zich de facade met de rest van het gebouw?

 5.-Wat zie je: valt de entree van het gebouw op?

6.-Wat zie je: wat valt op aan de constructie?

7.-Werkwijze: waardoor heeft de architect zich laten leiden?

8.- Functie: verwijst de architectuur naar de gebruiksfunctie van het gebouw?

9.-Betekenis: welke associaties roept het gebouw op?

 

B. Het weergeven van je ervaring .Geef weer wat je voelde, dacht en meemaakte tijdens het lezen, kijken of luisteren. Wat had het kunstwerk of de voorstelling jou te zeggen? Welke emoties maakte het bij je los? Denk aan positieve én negatieve kanten.

 

C. Je eigen ervaring verbinden aan het kunstwerk. Breng accenten aan in de totaalindruk: welke passages, of onderdelen van het kunstwerk sprongen er voor jou uit? 

In je kunstdossier kun je hier als aanvulling (of vervanging van) op je tekst een aantal schetsen toevoegen. Het formaat mag echter niet groter zijn dan A4. Als het mogelijk is kan ook een fotoreportage het verslag hier aanvullen of zelfs vervangen. 

D. Verklaren van je culturele ervaring. Hoe komt het dat het kunstwerk juist déze emotie oproept? Het antwoord op deze vraag kan zowel met het kunstwerk als met jou te maken hebben.

Uit het bovenstaande kun je al opmaken, dat een belevingsverslag heel persoonlijk is. Het zijn jouw eigen woorden. Zijn de ervaringen negatief, (je vond het waardeloos!) dan schrijf je dat ook op! En worden er al te persoonlijke emoties opgeroepen, dan hou je die natuurlijk voor jezelf. Daar heeft niemand wat mee te maken.

Als je wilt kun je vragen of opmerkingen hier kwijt:

 De juiste school/docent gekozen?
Print de Confirmation (bevestiging) uit en doe hem in je kunstdossier

 

Vaklokaal Digischool. Samenstelling  ten behoeve van het nieuwe vak ckv-1 uit het algemeen deel  voor havo en atheneum. 

Samenstelling: Harry Baggen (docent beeldende vorming en ckv 1/2/3 aan SG Groenewald te Stein)