Deelnemende scholen:

Theater (toneel, cabaret ed)-belevingsverslag voor CKV-1

CC Schaersvoorde/  SG Groenewald/  Dr.Nassau-college/  dr. F. H. de Bruijne lyceum/ Almende College/Koning Willem I College / Erfgooyers college in Huizen

 Naam:

 School en Klas:

Jouw e-mail adres:

 (als je geen e-mail adres hebt, niets invullen)

School/docent:

Maak een keuze

Naam van de culturele activiteit 

Een theater-belevingsverslag kun je alleen maken na afloop van een voorstelling in een theater/of andere plaats en moet binnen 14 dagen na afloop verstuurd worden.

A..- Het gedoe eromheen. Hoe of via wie/wat kwam je op de hoogte van deze activiteit? Hoe kwam je aan de toegangskaart? Met wie ben je gegaan? Heb je je speciaal gekleed voor deze gelegenheid? Hoe vond je de schouwburg, theater ed? Wat voor publiek zat er in de zaal? Was het druk? Waarover praatte je in de pauze? Vond je het (te) lang duren? Hoe vond je het publiek reageren?

In je kunstdossier moet je hier toegangkaarten, folders, recensies van de activiteit, foto's en dergelijke toevoegen.

 

 1.- Wat zie je? Hoe begint het (toneel) stuk?

2.- Wat zie je. hoe karakteriseer je decor, kostuums en rekwisieten?

3.- Wat zie je: welke rol speelt de belichting?

4.- Wat zie je. waar wordt gespeeld?

5.- Werkwijze. welke speelstijl overheerst?

6.-Werkwijze: richten de spelers zich rechtstreeks tot publiek?

7.-Inhoud: hoe heeft de regisseur bestaande tekst verwerkt?

8.- Inhoud: tot welk genre reken je de voorstelling?

9.- Betekenis: wat is de betekenis van de voorstelling?


B. Het weergeven van je ervaring .Geef weer wat je voelde, dacht en meemaakte tijdens het lezen, kijken of luisteren. Wat had het kunstwerk of de voorstelling jou te zeggen? Welke emoties maakte het bij je los? Denk aan positieve én negatieve kanten.

C. Je eigen ervaring verbinden aan het kunstwerk. Breng accenten aan in de totaalindruk: welke passages, of onderdelen van het kunstwerk sprongen er voor jou uit? 

In je kunstdossier kun je hier als aanvulling (of vervanging van) op je tekst een aantal schetsen toevoegen. Het formaat mag echter niet groter zijn dan A4. Als het mogelijk is kan ook een fotoreportage het verslag hier aanvullen of zelfs vervangen. 

D. Verklaren van je culturele ervaring. Hoe komt het dat het kunstwerk juist déze emotie oproept? Het antwoord op deze vraag kan zowel met het kunstwerk als met jou te maken hebben.

Uit het bovenstaande kun je al opmaken, dat een belevingsverslag heel persoonlijk is. Het zijn jouw eigen woorden. Zijn de ervaringen negatief, (je vond het waardeloos!) dan schrijf je dat ook op! En worden er al te persoonlijke emoties opgeroepen, dan hou je die natuurlijk voor jezelf. Daar heeft niemand wat mee te maken.

Als je wilt kun je vragen of opmerkingen hier kwijt:

 Juiste school/docent gekozen?


Print de Confirmation (bevestiging) uit en doe hem in je kunstdossier

 

Vaklokaal Digischool. Samenstelling  ten behoeve van het nieuwe vak ckv-1 uit het algemeen deel  voor havo en atheneum. Samenstelling: Harry Baggen (docent beeldende vorming en ckv 1/2/3 aan SG Groenewald te Stein)