Absurdisme |
104 |
|
|
|
|
Antroposofie; pedagogie
volgens Rudolf Steiner |
|
|
|
|
|
Architectuur en sociale
woningbouw |
|
|
|
|
|
Ariane Mouchkine en het
théâtre du soleil |
|
|
|
|
|
Assepoester |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Berlijn is niet, Berlijn
wordt |
|
|
|
|
|
Berlijnse Muur |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cabaret |
|
|
|
|
|
Cabaret versus Stand-up
Comedy |
|
|
|
|
|
Commedia del arte |
|
|
|
|
|
Communicatie in de
Housescene |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
De breuk tussen de
romantische en moderne periode in de dans en muziek |
|
|
|
|
|
De dood als straf |
|
|
|
|
|
De geschiedenis van de
tekenfilm (Disney) |
|
|
|
|
|
De geschiedenis van de
verkeersagressie: Het paard van Troje |
|
|
|
|
|
De geschiedenis van het
theater |
|
|
|
|
|
De invloed van de
vernietigingskampen op het toneel |
|
|
|
|
|
De invloed van reclame
op twaalfjarige kinderen |
|
|
|
|
|
De kunst ligt op straat |
|
|
|
|
|
De mode in de barok |
|
|
|
|
|
De musical |
|
|
|
|
|
De musical van nu, de
opera van toen? |
|
|
|
|
|
De NS ontspoord? |
|
|
|
|
|
De ontwikkeling van de
mode in de 20e eeuw |
|
|
|
|
|
De opkomst van de
fotografie |
|
|
|
|
|
De weg van het verleden
naar de toekomst |
|
|
|
|
|
Dialoog schrijven |
|
|
|
|
|
Doornroosje |
|
|
|
|
|
Dromerige strakheid
versus emotionele gewichtloosheid |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Film |
|
|
|
|
|
Fotografie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Geschiedenis Introdans |
|
|
|
|
|
Geschiedenis sportmerken |
|
|
|
|
|
Grieks en Modern Theater |
|
|
|
|
|
Griekse en Germaanse
goden |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hamlet van Shakespeare |
|
|
|
|
|
Hedendaags cabaret |
|
|
|
|
|
Heksen |
|
|
|
|
|
Hekserij |
|
|
|
|
|
Het Nederlands
Kindertheater, thema's en doel |
|
|
|
|
|
Het oosten in het westen |
|
|
|
|
|
Het requiem
van Verdi, een vergelijking tussen de uitvoeringen van Karajan en Gardiner |
|
|
|
|
Het volk van de lichte
voeten, de Tarahumara's in Mexico |
|
|
|
|
|
Hoe en waarom
veranderde het uiterlijk van de mensen in de afgelopen eeuw? |
|
|
|
|
Hoe heeft de musical
zich ontwikkeld vanaf de jaren '60
tot nu ? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
In de ban van de
kunstenaar Auguste Rodin |
|
|
|
|
|
Invloed media op
jongeren |
|
|
|
|
|
Invloed van het
Werkteater op de hedendaagse theatercultuur |
|
|
|
|
|
Invloed van media op
eetstoornissen |
|
|
|
|
|
Invloed van
verschillende speelstijlen op hedendaags theater |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jan te Wierik, creatieve
duizendpoot |
|
|
|
|
|
Jazz |
|
|
|
|
|
Jeugdculturen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kinderen in de derde
wereld |
|
|
|
|
|
Koos Terpstra |
|
|
|
|
|
Kunst in de oudheid |
|
|
|
|
|
Kunst in en nabij de WO
I in Nederland |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
L'absurdit‚ d'existence |
|
|
|
|
|
Le Bomheur est la
libert‚ de l me |
|
|
|
|
|
Leven na dit leven |
|
|
|
|
|
Lichaamstaal |
|
|
|
|
|
Locatietheater |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mediahype - hysterie of
mysterie |
|
|
|
|
|
Minoes, een vergelijking
tussen film en boek |
|
|
|
|
|
Mode |
|
|
|
|
|
Mode in de 18de eeuw |
|
|
|
|
|
Mode in de 20ste eeuw |
|
|
|
|
|
Mode in de loop van de
jaren |
|
|
|
|
|
Modefotografie |
|
|
|
|
|
Musical |
|
|
|
|
|
Musicals in Nederland |
|
|
|
|
|
Muziek en dans,
stromingen in de klassieke en romantische periodes |
|
|
|
|
|
Mythologie, verhalen en
kunst |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Oliver |
|
|
|
|
|
Ontwikkeling van de
Amerikaanse stripsuperhelden |
|
|
|
|
|
Ontwikkeling van het
voetbaltenue |
|
|
|
|
|
Organiseren van een
tentoonstelling van het werk van Pieter Es |
|
|
|
|
|
Plankenkoorts:
podiumvrees en uitvoerende kunsten |
|
|
|
|
|
Ricky Martin en de
invloed van de Latinostijl op zijn muziek |
|
|
|
|
|
Romantiek |
|
|
|
|
|
Roots, Rock,Reggae |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Salvador Dali |
|
|
|
|
|
Schildersstijlen |
|
|
|
|
|
Shakespeare en zijn tijd |
|
|
|
|
|
Shapespeare in love |
|
|
|
|
|
Soaps |
|
|
|
|
|
Stanislavski en Brecht |
|
|
|
|
|
Stanislavski: een
methode of "the method"? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Theater en beeldende
kunst in de Victoriaanse tijd en Engeland |
|
|
|
|
|
To feel or not to feel |
|
|
|
|
|
Total Theater |
|
|
|
|
|
Trui |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Van bom tot trom:
vermaak tijdens de Tweede Wereldoorlog |
|
|
|
|
|
Victor en Rolf |
|
|
|
|
|
Vincent van Gogh |
|
|
|
|
|
Voor en na de Actie
Tomaat |
|
|
|
|
|
Vrijheid in kunst |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Waarom is Shakespeare
nog steeds actueel? |
|
|
|
|
|
Walt Disney |
|
|
|
|
|
Wat doet een Tweede Fase
student in z'n vrije tijd? |
|
|
|
|
|
Welke
jongerensubculturen waren er in Nederland vanaf de jaren'50 en wat was hun
kleedgedrag? |
|
|
|
Westerse &
Afrikaanse dans |
|
|
|
|
|
World Trade Centre |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|