Zapp studio
(een digitale les voor havo 4 over vervaging van de grenzen tussen feit en
fictie) Ter voorbereiding op de opdrachten lees je eerst de introductie.
Vervolgens kun je, indien gewenst, de overige informatie bekijken. [handleiding
docent] [antwoorden per email]
Alle 11 postmodern.
Tijdens deze introductieles ga je een hedendaagse videoclip analyseren
op postmoderne elementen. Dit gebeurt met behulp van een opdracht waarin je
postmoderne van moderne geboden moet scheiden. Niet al te moeilijk maar het
is dan ook een introductie voor de hierop volgende lessen en opdrachten. De
3 onderwerpen die hierna aan bod komen zijn: satire, graffiti en
skateboarden, om het eens niet alleen maar over hoogdravende kunst te hoeven
hebben.[handleiding
docent] (Hanne Clausen, Hanno de Man, Martijn Dorresteijn) [ckv-3
opdracht]
Maak je merk. Alleen
het onderwerp mode is te gebruiken. [handleiding
docent aanwezig] (Sandra Christe, Cara van Veldhoven)
A star is born.
In de projectweek 'A STAR IS BORN' komen jullie in aanraking
met slechts enkele van de vele wegen die naar het stardom leiden. We kijken
voornamelijk naar het sterrendom als 'product'. Imago- en beeldvorming zijn
naast marktmechanismen belangrijker geworden dan talent. Een valse noot of
een mislukte foto is makkelijker te corrigeren dan een verkeerd imago. Top
of flop wordt niet langer bepaald door het kunstenaarsschap maar meer en
meer door stylisten, producers en marketingmanagers van
productiemaatschappijen.
Dit lesmateriaal is uitsluitend bedoeld voor
educatieve doeleinden; bij commercieel gebruik draagt Digischool en Willem de
Kooning academie geen verantwoording. Bij commercieel gebruik is toestemming van
de makers nodig. De academie treedt dan op als tussenpersoon. De vermelde namen zijn afkomstig van de makers
van het lesmateriaal